fbpx

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mis on mootoririhm?

Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks tööks ja liikuma panemiseks on vaja hammasrihma, mis kinnitub väntvõlliga ühendatud rulliku külge.

Tavapäraselt on mootorites üks või kaks rihma. Ühe rihmaga lahendust kutsutakse serpentiinrihmaks, kuna see peab piltlikult öeldes tegema tööd mitme eest ning on seetõttu siksakiliselt läbi mootori jooksev nagu uss, kes oma saba taga ajab.

mootoriremont

Kulumine lõpeb purunemisega

Hammasrihma eluiga on üldjuhul 60 000-100 000 kilomeetrit. Nagu ikka, oleneb see suuresti automargist, auto vanusest, sõitmise eripäradest, ilmastikuoludest ja mootori teiste osade kulumisest ja seisukorrast. Rihmale mõjub ajapikku kulutavalt kokkupuude vee ja poriga, samuti mootoris olev kõrge kuumus ja erinevad õlilekked, mis vanemate autode puhul on üsna tavapärased mootori „eripärad“. Õlist läbi ligunenud mootoririhm võib läbi kuluda õige ruttu.

Halvemal juhul võib liigkulunud rihm sõidu ajal puruneda. Mootoririhma purunemisel katkeb väntvõlli ja nukkvõlli vahel vedu, mille tulemusel läheb mootor rikki. Rihma purunemisel lähevad klapid kōveraks ja mõnel juhul võib olukord lõppeda veel kurvemalt. Sellest lähtuvalt tasub tegutseda ennetavalt ning jälgida mootoririhma seisukorda regulaarselt. Kindlasti tehakse seda sinu eest ka hoolduses ning uuemate autode puhul võib auto üldise normaalse funktsioneerimise korral eeldada, et mootoririhma purunemise tõttu pole ilmselt erilist ohtu jalameheks jääda, kuna hooldusvälp on oluliselt lühem kui rihma eeldatav eluiga ning kulumismärke näitavale rihmale saadakse suuretõenäosusega regulaarselt autot hooldades õigeaegselt jälile.

Kes, kuidas ja millal mootoririhma vahetab?

Hoolduse käigus saab mehaanik rihmal otsida pragusid rihmal ja hammastel, lõikejälgi, siledaks kulunud piirkondi jms. Mehaaniku silmale on need üsna lihtsasti tuvastatavad. Kui sellised puudused juba esinevad, on mõistlik rihm enne selle kannatuse katkemist uue vastu välja vahetada.

Kulunud mootoririhmast annab märku kriuksuv või vilisev hääl mootoris. Selle põhjustajaks on üldjuhul liigselt välja veninud või lõtv rihm. Uuematel autodel on automaatne rihmapinguti, vanematel tuleb aga rihma pingutada käsitsi. Samuti tasuks rihm välja vahetada juhul, kui välja vahetatakse mõni rihmaga seotud osa nagu näiteks generaator või veepump. Üldjuhul kaasneb rihmavahetusega omakorda ka pinguti vahetus. Kuna mootoririhma vahetus ei ole üldiselt kõige lihtsam töö, mida koduste vahenditega ette võtta (autoinimesed võivad siinkohal küll kergelt muiata), tasub rihma vahetusel kindlasti külastada autoremonditöökoda.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button