fbpx

Mida pead teadma auto vedrustusest

Juhitavus ja sõidusujuvus

Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto kere oleks sõltumatu sõiduteel esinevatest takistustest nagu teekumerused, augud või äärekivid, peab vedrustus olema töökorras ning vastavuses auto raskuse, võimsuse, rataste suurusega jm. Vedrustuse eesmärk on takistustest tuleneva võnkumise summutamine ja seeläbi auto stabiilse sõidutrajektoori säilitamine. Hea vedrustusega, sujuvas autos on teel olevaid takistusi kõige vähem tunda.

Vedrustussüsteemi osad on kõik alates rehvidest ja nendes olevast (optimaalsest) rõhust kuni erineval moel vetrumisega tegelevate osadeni nagu õõtsad, vedrud, amordid, vardad ja liigendid. Nende kombineeritud töö tulemusena võimaldatakse turvaline ja mugav rataste fikseeritud veeremine teel.

Amortisaatorid ja nende kulumine

Tüüpilised probleemid vedrussüsteemiga tekivad paratamatult palju koormust saavate osadega, mis on pidevas liikumises ning kuluvad ajapikku.

Amordid töötavad valdavas enamuses hüdraulilise vedelikusüsteemi baasil. Nagu ikka, on autos sisalduvatel vedelikel kombeks lekkida. Hüdraulilise amordi lekke tunneb ära õlisest amordist, lisaks võib märgata liigset vetrumist (amordi vastupanu vähenemine) või auto tavapärasest suuremat kaldumist kurvides. Amortisaatorite eeldatav eluiga on kirjas autoomaniku manualis, kuid jääb üldiselt vahemikku 90 000-120 000 kilomeetrit. Regulaarselt halbades teeoludes sõites võib eeldada, et ka amortisaatorite eluiga tõenäoliselt väheneb.

autoremont

Kolksud ja kolinad veermikus

Veermikust kostuv kolin on tihti märk kulunud puksidest ja püstvarraste otsakinnitustest. Puksid on küllaltki odavad kuluosad ning nende vahetus üks tavalisemaid hooldustööde käigus tehtavaid toiminguid. Kolina puhul võivad vigased olla ka šarniirid. Šarniiride kulumisega kaasnevaid probleeme ei tasu pikalt ignoreerida, kuna tegemist on ratta siduva elemendiga, mille katki minemisel väljub ratas oma loomulikust tööasendist. Seega võib šarniiri purunemine sõidu ajal olla väga tõsiste tagajärgedega ning igasugusesse sillakolinasse tasub suhtuda täie tõsidusega.

Mida varem päästad, seda rohkem säästad

Igasugune ebatavaline juhitavus, liigne vetrumine või liigne jäikus sõitmisel on suure tõenäosusega märk vigasest vedrustussüsteemist. Esmalt tuleks kontrollida rehvide seisukorda ja rehvirõhku ning seejärel rataste taguseid visuaalselt kontrollida. Kui probleem end nii kergesti näole ei anna, tuleks auto kiiremas korras viia remonditöökotta, kus siis vedrustusprobleemidele juba kindlasti jälile saadakse. Kuna veermikuosad on üksteisest sõltuvad ning ühe detaili kulumine toob kaasa teiste kiirema kulumise, kehtib veermikuosade puhul mehaanikuvanasõna „mida varem päästad, seda rohkem säästad“.

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button