fbpx

Avariijärgse tegevuse ABC. Kuidas töötab kindlustuspakkuja kulul remont?

Esimesed asjad esimesena

Liiklusõnnetuses osalejana on esmatähtis inimeste elud ja tervis. Kui aga õnnetuses kõik terveks jäänud või abivajajad abi saanud, tuleb hakata tegelema muude tagajärgedega. Esmalt tuleb kirja panna õnnetuse asjaolud ning kõigi osapoolte selgitused õnnetuse toimumise kohta.

Väiksemaid õnnetusi, kus üks osapool end süüdi tunnistab, saab lahendada ka ilma politseinike sekkumiseta. Kui kumbki süüd omaks ei võta, tuleb asja lahendama kutsuda ka politsei. 

Mida aga teha avariis osalenud autoga? Esmalt on oluline teavitada oma kindlustusteenuse pakkujat juhtunud õnnetusest. Enamikel juhtudel piisab neile teada andmisest ning kindlustusfirmat sündmuskohale kutsuma ei pea.

Tutvu kindlasti kindlustuspakkujat valides konkreetse pakkumise ja ettevõtte tingimustega. Mõned kindlustuspakkujad nõuavad auto ettenäitamist enne remonti, mõned mitte. Mitmete kindlustuspakkujate puhul võib auto otse remonditöökotta viia.

Kuhu ja kuidas auto viia?

Järgmisena on vaja kindlaks teha, millised remonditöökojad on kindlustuspakkuja koostööpartnerid (sellele võiks jällegi tähelepanu pöörata juba pakkujat valides). Suvalises kohas esitatud arve enamikel juhtudel ei päde ning kindlustus seda välja ei maksa.

Kindlustuspakkujatel on koostöölepingud ka puksiiriteenuste pakkujatega. Puksiiri saab vajadusel tellida kindlustuspakkujale õnnetusest teatamise kõne käigus. Enamikel juhtudel on see õnnetusse sattuja jaoks tasuta.

Mis edasi saab?

Kindlasti ei tohiks enne kindlustuspakkuja koostööpartnerist remonditöökotta minekut alustada autoremonti omal käel või mõnes teises töökojas. Jõudnud õigesse remonditöökotta, võtavad juba ohjad üle töökoja töötajad, kes koostavad ülevaate autole tekkinud kahjustustest ning esitavad selle ise kindlustuspakkujale. Hiljem saadetakse osapooltele kinnitus ning vajadusel võetakse kliendiga ühendust. Kui see tehtud, saab juba remondiga alustada.

Õnnetus ei hüüa tulles. Kas sinul on autos kindlustuse seonduv info ja vajalikud ankeedid olemas?

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button