Kuidas rehve välja vahetada?
Loomuliku kulumise puhul on ideaalne variant välja vahetada terve jooks rehve korraga. Võrdse kulumisega rehvid tagavad parimad sõiduomadused. Rehvi purunemisel või muude defektide tekkimisel ei ole loomulikult vajalik ega mõistlik tervet jooksu välja vahetada. Küll aga tasuks siinkohal jälgida, kuidas üks või kaks uut rehvi vana jooksuga parimal moel sobitada.
Kui terve jooks vahetamisele ei lähe, soovitatakse rehve vahetada vähemalt paaridena. Kui vahetada välja ainult üks rehv, siis tuleks see panna tagumiseks rattaks kõrvuti paari selle vana rehviga, millel on kõige sügavam mustrijääk. Kahe uue rehvi allapanekul tuleks need samuti panna tagarehvideks, kuna seal on rehvide mustrijäägi sügavus pisut olulisem, kui esirataste puhul.
Talverehvid – Nael- või lamellrehvid?
Naelrehvid on ajalooliselt olnud autojuhtide meelisrehvid talvistesse tingimustesse. Naelad või naastud, nagu neid kutsutakse, on kummi sisse sisestatud metallpesades olevad volframkarbiidist pulgakesed, mis kuluvad rehviga sarnases tempos. Naelrehvid vajavad väljavahetamist, kui märkimisväärne osa naeltest on välja tulnud või ära kulunud, või kui musti jääk on alla normmäära.
Naelrehvide suurimaks puuduseks on see, et puhtal asfaldil on nende pidurdusvõime päris tuntavalt vähendatud. Naelad põhjustavad olukorra, kus teega puutub kokku väiksem osa kummi ning pidurdamisel tekib seetõttu paratamatult libisemine. Lisaks kulutab asfaldil sõit loomulikult väga kiiresti naelu ning kannatajaks pole mitte ainult turvalisus, vaid ka rehvide eluiga ning paraku ka sõiduteed ise.
Teiseks võimaluseks on lamellrehvid. Naelte asemel kasutatukse siin ära viimaste aastakümnete arenguid materjaliteaduse vallas ning lamellrehvide näol on tegemist sellist kummisegu kasutatavate rehvidega, mis võimaldavad paremat haakumist lumisel või jäisel teel. Samuti esineb üldjuhul märksa sügavam ja keerulisem muster. Asfaldil ei kulu lamellrehv sedavõrd kiiresti ning nendega võib sõita aastaringselt, vältides seeläbi riske kevadel ja sügisel. Samuti on nad sõbralikumad meie teede suhtes.
Ometi on põhjamaistes karmides oludes naelrehvid veel au sees. Tõsise lume ja jäiste olude korral on naelrehvid endiselt eelistatum ja turvalisemana tunduv lahendus. Samuti soovitatakse naelrehve eelistada kogenamatumatel autojuhtidel. Lõppkokkuvõtteks on talverehvide tüübi üle otsustamine autojuhi enda teha, mõlemal on paraku omad plussid ja miinused.
