Talv on autodele suureks katsumuseks. Meie kliimale iseloomulikud külm, suur temperatuurikõikumine, niiskus, soolatud teed tekitavad olukorra, kus auto kulub 5 kasutusaastaga vähemalt sama palju, kui näiteks Kesk-Euroopas 10 aastaga. See nõuab omanikult suuremat tähelepanu nii auto turvalisuse kui eluea suurendamiseks. Kuna masinatele on eriti kurnav just talveperiood, tasub nii uute kui ka vanemate autode puhul kevade saabudes viia alati läbi talvejärgne kontroll.
Mida auto suveks kordaseadmisel jälgida tuleb? Suvehooaeg algab enamike autokasutajate jaoks rehvivahetusega. Talveunest naasvad suverehvid tuleb põhjalikult üle vaadata. Lisaks kohustuslikule mustrisügavusele tuleks vältida ka mõrasid ja pragusid rehvides. Mustri sügavuse mõõtmisel tasuks arvestada sellega, et suve alguses kohustuslikule sügavusele napilt vastav muster tõenäoliselt hooaja lõpuni vastu ei pea. Seetõttu on mõistlikum soetada uued suverehvid juba kevade hakul, et vältida üleliigset rehvivahetust ning minimaliseerida ohtu.
Koos rehvivahetusega ongi sobiv hetk teostada ka üldine kevadhooldus ning -kontroll. Mööda ei tasu vaadata mootoriõli, klaasipesu- ja jahutusvedeliku seisudest. Eriti oluline oleks möödunud talve silmas pidades kontrollida ka pidurivedelikku, kuna sel on kombeks talvel tekkivat niiskust endasse koguda ning vedelik muutub seeläbi vesiseks, vähendades pidurite töövõimet ning suurendades ohtu pidurivedeliku keema minekuks. Juhul, kui eelistad aastaringselt sõita lamellrehvidega, tuleb ilmade soojenedes kindlasti silma peal hoida rehvirõhul.
Peale selle on kevad ka suurpuhastuste aeg. Autod kooruvad porise lume alt välja ning õige hetk on need soolaste teede perioodi lõppedes ka põhjalikult puhtaks pesta. Ei maksa unustada ka auto põhja, kust peale talve võib leida korrosiooni või muid kahjustusi. Puhas esiklaas võib märgatavaks muuta mõrad või täkked, millega samuti kindlasti tegeleda tuleks. Et esiklaas ka suvel puhas püsiks, tasub üle vaadata kojamehed.
Auto aku eluiga on üldjuhul 5-7 aastat. Muutuv temperatuur võib seda aga lühendada. Aku on auto juures üks väheseid asju, millele talv tegelikult rohkem meele järgi on. Nimelt kulutab palavus akut oluliselt rohkem kui külm. Et kõigil pole vahendeid aku töökorra kontrollimiseks, tasub seda lasta teha professionaalidel. Suvele lahedamalt vastu sõitmiseks ei ole paha mõte kontrollida ka konditsioneeri töökorras olekut – sedagi saavad hoolduses teha asjatundjad.
Kevadise kontrolli puhul on alati mõistlik pöörduda asjatundjate poole ning teostada ülevaatus ja hooldus mõnes usaldusväärses töökojas. Sellega aitab Sind Viru Auto Keila. Uuri lähemalt ja broneeri aeg: https://www.viruauto.ee.