Regulaarne kontroll auto seisukorra kohta tagab auto pikema eluea, suurema sõidumugavuse ning ohutumad teekonnad. Kui uue auto omanikule saavad regulaarsed kontrollid auto enda või esinduse poolt pidevalt meelde tuletatud, siis vanemate, lõppenud garantiiajaga autode puhul tuleb seda enamasti ise silmas pidada.
Autodel on teadupärast peale garantiiaja lõppu ju elujõudu veel aastateks ning sageli veel paarisajatuhandeks kilomeetrikski. Et need kilomeetrid võimalikult muretult ja ohutult läbida, tuleb uue auto puhul harjumuspäraseks saanud kontrolli ja hoolduse intervalle ka auto vananedes säilitada või isegi lühendada.
Millal autot kontrollida?
Nagu varasemates artikliteski maininud oleme, tasub kinni pidada tootja ettenähtud aja või kilometraaži vahemikest. Vanema auto puhul võib tehnilisi probleeme esile kerkida tihedamini ning need võivad olla tõsisema loomuga. Vahetust või remonti võivad vajada osad, mis garantiiaja kindlasti üle elavad. Lisaks võib auto vanusest tulenevalt suureneda kuluosade kulumise määr ning seepärast peaks neid kontrollima tihedamini kui uuel autol. Lisaks ei tee auto järelväärtusele sugugi liiga ka korrektne hooldusraamatu täitmine, mistõttu tasub kontrollidega jätkata mõnes usaldusväärses autoremonditöökojas.
Millised auto osad kontrolli vajavad?
Regulaarse kontrolli käigus tuleks kindlasti lasta üle vaadata veermik ja erinevad silladetailid. Nendes osades – ratastes, vedrustuses, sildades ja liigendites toimub otsene kokkupuude sõiduteega ning kulumine on paratamatu. Tasub silmas pidada, et veeremist tagavate osade puhul kehtib reegel, et ühe osa kulumine suurendab ka teise osa kulumist. Kontrollida tuleb roolisüsteemi seisukorda ja töökorras olekut.
Mida veel jälgida?
Loomulikult tuleb kontrollida mootorit, vahetada mootoriõli ning filtreid, lasta asjatundjatel mootori tööd jälgida ja kuulata (tihti on asjatundjate jaoks probleemid tuvastatavad ebatavaliste helide läbi, mida mootor teha võib). Lisaks kontrollitakse käigukasti tööd, soovitatav on ka käigukastiõli vahetada regulaarselt (käigukastiõli vahetusest ja selle intervallidest oleme varasemalt juba ka täpsemalt rääkinud). Et vältida üllatusi, tasub kontrollida ka aku töökorras olekut. Akut peaks vahetama üldjuhul umbes 5 aasta tagant.
Kas ka auto kere vajab kontrolli?
Kontrolli käigus tuleb üle vaadata ka auto kere, kontrollida rooste esinemist. Roostealtid kohad on erinevad kriimustused ja täkked – kohad, kust auto värv või lakk on maha tulnud. Rooste tekkimise vastu on parim ravi regulaarne ja kvaliteetne autohügieen ning heaperemehelik pühendumine. Auto välise ilme eest hoolitsemine on jõukohane igale autoomanikule ning pikendab auto eluiga, täiendab ilmet ning hoiab või suurendab järelväärtust.