fbpx

5 nippi, mis aitavad auto ülalpidamiskulusid vähendada

Auto ülalpidamiskulud võivad olla paljudel juhtudel rahakotile üsna laastava mõjuga. On vana tõde, et uuema ja kallima auto puhul kipuvad ülalpidamiskulud olema tunduvalt väiksemad (kuid esmane finantseering või igakuine liisingumakse jällegi suurem) ning vanema ja odavama auto puhul on olukord vastupidi. Kumb siis lõppkokkuvõttes mõistlikum on, jäägu igaühe enda otsustada.

Et aga paratamatuid ülalpidamiskulusid kvaliteedist järeleandmata võimalikult väiksena hoida, oleme kirja pannud mõned nipid. Autoomanik saab neist mõtteainet või tunneb ehk mõne omagi mõtte või praktika nende hulgast ära.

1. Planeeri oma sõidumarsruut

See lihtsana kõlav soovitus on ülalpidamiskulude mõttes oluline mitmest aspektist. Võimalikult heas korras ning vähese liiklusega teedel sõitmine vähendab suurel määral auto kütusekulu ning osade kulumist. Pidev pidurdamine ja ummikutes sõitmine on kõige kulukam sõiduliik.

Kaasaegne marsruudiplaneerimine võimaldab vältida teel olevaid takistusi (õnnetused, teeremondid jne) ning lisaks ülalpidamiskuludele säästad ka oma närve ja väärtuslikku aega. Marsruudiplaneerimiseks on suurepärased nutitelefoni äpid nagu Waze või Google Maps, mida uuendatakse vastavalt hetkel teedel olevale olukorrale. Kindlasti planeeri marsruut enne sõidu alustamist.

2. Hoolduseks ja remondiks küsi pakkumisi mitmest kohast

Kuna tasemel autotöökodasid on üle Eesti sadu, tasub korralise hoolduse aja saabumisel või probleemide tekkimisel pöörduda mitme töökoja poole. Üldjuhul on margiesinduse teenused märksa kallimad kui alternatiivsete töökodade omad. Kui garantiiaeg on möödas, ei ole margiesinduses hoolduses/remondis käimine enam kohustuslik ega tihtilugu ka mõistlik.

3. Pea hooldustähtaegadest kinni

Auto eest hoolitsemisel pole midagi olulisemat kui hooldusintervallist kinni pidamine ka peale garantiiaja lõppu. Uue, garantiialuse auto puhul võib hooldusvälp tunduda liiga lühikesena ning regulaarsed hooldused tüütu formaalsusena, kuna auto on ju ometigi uus ning ideaalses korras.

Garantiiaja lõppedes on auto aga jõudnud sellisesse ikka, kus hooldusvälbast kinni pidamine muutub äärmiselt vajalikuks. Autoosadel on teadupärast kombeks kesta ära garantiiaeg. Ebaregulaarselt hooldatud auto on ohtlik, ebamugav, ebausaldusväärne ning kaotab oluliselt oma järelväärtust.

4. Õpi, harjuta ning tee ka ise näpud õliseks

Lihtsamate remonditööde puhul ei ole ilmtingimata vajalik teeninduse poole pöördumine. Heaks näiteks on lambipirnide või kojameeste vahetus, klaasipesuvedeliku lisamine, mida on võimalik lihtsa vaevaga ja minimaalsete vahenditega ka ise edukalt teha. Huvi korral ja vahendite olemaolul on võimalik iseseisvalt ette võtta ka muid töid ning oma autot seeläbi ka paremini tundma õppida.

5. Jälgi kindlustuspakkumisi ning kasuta liikluskindlustuse võrdlust

Liikluskindlustuse hinnad erinevad kohati lausa mitmetes kordades. Parima pakkumise saamiseks tasub poliisi lõppemise lähenedes kasutada mõnd liikluskindlustuse hinnavõrdlust (https://www.lkf.ee/et/kalkulaator), mitte automaatselt poliisi pikendada.

Tihti teevad kindlustuspakkujad kampaaniaid või on lihtsalt mõnel pakkujal samadel või väga sarnastel lepingutingimustel tunduvalt parem hind. Samuti tasub poliis hea hinna puhul sõlmida võimalikult pikaks ajaks, kuna niimoodi tuleb kuutasu tunduvalt odavam, kuigi korraga tasutav summa on alati suurem.

Äramainimist väärib veel ka auto ostmise eel tehtav töö, et leida on optimaalne auto sõitja vajadustele ja soovidele. Lisaks ei tee paha ka kütusehindade jälgimine, ökosõidu õppimine ja praktiseerimine, auto välimuse eest hoolt kandmine (rooste, värvikahjustused, järelväärtus jne). Suurema autohuvi korral ka lihtsama diagnostika ise läbiviimine (veakoodide lugemine spetsiaalsete seadmetega jne).

Autoremont

Kõik, mida pead teadma auto mootorist

Kõik, mida pead teadma auto mootorist Saage tuttavaks – sisepõlemismootor Kuniks elektrimootorid veel lapsekingadest välja kasvamas on, liiguvad teedel vähemasti mõnd aega vanad head sisepõlemismootorid.

Loe lisa
Autoremont

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub?

Kasutatud auto Saksamaalt – kas tasub? Kuidas kasutatud autode toomine käib? Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast on Eestisse autosid toodud juba pikka aega. Koos üldise info

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus

Autoremonditöökoda vs tehnoülevaatus Autoremonditöökodade igapäevatöös esineb sageli juhtumeid, kus autoomanikud on töökoja poole pöördunud sooviga remontida või välja vahetada mõni kohustuslikul tehnoülevaatusel saatuslikuks saanud detail

Loe lisa
mootoriremont
Autoremont

Mootoririhmast ja selle vahetamisest

Mootoririhmast ja selle vahetamisest Mis on mootoririhm? Auto mootori keskseks, siduvaks osaks on mootoririhm ehk hammasrihm. Mootori osadeks on muuhulgas erinevad mehaanilised osad, mille omavaheliseks

Loe lisa
autoremont
Autoremont

Mida pead teadma auto vedrustusest

Mida pead teadma auto vedrustusest Juhitavus ja sõidusujuvus Auto juhitavus sõltub olenemata auto võimsusest või aerodünaamilistest omadustest ennekõike vedrustussüsteemist. Et auto oleks juhitav ning auto

Loe lisa
autokontroll diagnostika elektroonika süsteem
Keretööd & värvimine

Auto rooste ja kuidas seda vältida

Auto rooste ja kuidas seda vältida Rooste on üks auto suurimaid vaenlaseid. Eesti kliima ning soolatud teed pikal talveperioodil tekitavad aga paraku roostele ideaalse kasvulava.

Loe lisa
Tiim

8 põhjust, miks töötada Viru Autos

8 põhjust, miks töötada Viru Autos Viru Auto tiim on väike ja ühtehoidev. Firma põhiväärtused on inimeste ja oskuste väärtustamine. Viru Auto kasvab ja areneb kiiresti

Loe lisa
Sillastend

Miks on vaja autol sildu reguleerida?

Näpud õliseks ehk millised tööriistad koduseks autoremondiks soetada? Mis on sillad ja miks nende osad kuluvad? Auto sillaosad on teadupärast üldiselt nn kuluosad, mis hooldusremontide

Loe lisa
Keretööd & värvimine

Mida pead teadma auto värvimisest?

Mida pead teadma auto värvimisest? Värv on auto välimuse juures üks silmapaistvamaid ja olulisemaid elemente. See on esimene asi, mida nii autoomanik kui teised liiklejad

Loe lisa
Konditsioneer

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll

Konditsioneeri täitmine ja kliimaseadme süsteemi kontroll Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all hoitavas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema  täidetud optimaalses koguses. Konditsioneerist tulev jahe

Loe lisa
Autohooldus & õlivahetus

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll

Tehnoülevaatuse eelne autohooldus ja -kontroll Uue autoga tuleb tehnoülevaatusel käia iga kolme aasta tagant. Uuema, kui 10-aastase autoga iga kahe aasta tagant ning vanemate sõidukitega

Loe lisa
Diagnostika

Diagnostika ja veakoodid

Diagnostika ja veakoodid Tänapäeva autod sisaldavad kümneid eri ülesandeid täitvaid arvuteid. Nende põhiülesandeks on sõiduki erinevate komponentide töö monitoorimine ja/või tõhustamine, tagades seeläbi komponentide töö

Loe lisa
Call Now Button